Author Topic: Politiken: Dansk politik styret af bankvæsenet.  (Read 6441 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline dalsgaard

• New Member Group
  • *
Politiken: Dansk politik styret af bankvæsenet.
« on: November 09, 2011, 16:03:43 PM »
Jeg vil gerne bringe folks opmærksomhed på Politikens dækning af Occupy-bevægelsen her i landet (Det eneste jeg rigtigt har hørt det nævnt i vores medier). Artiklen, der er en leder, lægger ud med at lave en masse dårlig omtale, vedrørende dem der deltager i bevægelsen. Men læser man lidt længere nede, dukker dette guldkorn frem:

"Den mest graverende undladelsessynd i den nye regerings program er en tiltrængt opstramning af reguleringen af de danske banker.

S-SF havde som bekendt foreslået en bankskat på to milliarder. Jeg ved ikke, hvorfor denne idé forsvandt fra regeringsgrundlaget.

Men jeg ved, at bankernes lobbyorganisation, Finansrådet, har en knalddygtig overlobbyist, der, som tidligere spindoktor for Det Radikale Venstre, fortsat har nære forbindelser til toppen af partiet, og at de radikale bl.a. har udpeget ham til DR’s bestyrelse. "
http://politiken.dk/debat/signatur/ECE1427229/bankerne-har-besat-slotsholmen/

Denne leder lader til at pege på en betydelig interessekonflikt. Hvorfor stiller medierne ikke spørgsmål til dette? Overlobbyisten, Lars Nielsen, blev ansat tilbage i 2008, men nyheden er næsten ikke til at opstøve og den såkaldte fjerde statsmagt, har IKKE stillet spørgsmålstegn ved, at en af bankvæsenets store spindoktorer pludselig bestyrer nationalt TV.

Dette kunne tyde på, at der også er noget galt med de danske medier til trods for, at vi ofte anderkendes internationalt som landet med allermindst korruption. Spørgsmålet er hvad vi kan gøre ved dette udover at støtte Wikileaks, der trykker sandheden og som radikalt kan ændre problemet hvis det er der.
« Last Edit: November 09, 2011, 16:06:58 PM by dalsgaard »