Author Topic: HUMOR - Juultje als "houseguest from hell"  (Read 3485 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nikitaeurope

• Guest
HUMOR - Juultje als "houseguest from hell"
« on: March 23, 2011, 00:42:44 AM »

Waarschuwing, mocht je Assange onderdak willen bieden wanneer ze hem op Ellingham zat zijn,
wees er dan op voorbereid dat je hem amper het huis meer uitkrijgt. En mocht je pech hebben dan
vreet die ook nog je koelkast leeg, smeert zoals gebruikelijk zijn handen aan zijn broek af en molt
en passent ook nog je computer. Kortom je hoeft je niet te vervelen met Assange over de vloer.

http://www.truthdig.com/avbooth/item/julian_assange_unsavory_couch_surfer_20110321/

En zo te zien heeft die ook nog een voorliefde voor koude spaghetti....en rottend fruit, het is wat met
die vent. Geen wonder dat die zo slank blijft met het "klickjes van kennissen diet". Hij  heeft die extra
lapjes spam in huize Domscheit-Berg hard nodig gehad om een beetje bij te komen.

« Last Edit: March 25, 2011, 15:15:42 PM by nikitaeurope »

Offline Daisy

• Member
  • *
Re: Humor - Juultje als "houseguest from hell"
« Reply #1 on: March 23, 2011, 17:21:45 PM »
Dit had grappig kunnen zijn, als ze niet hadden beweerd dat dit waar gebeurd was, waardoor het echter meteen een zoveelste aanval op Julian is.  Ik vind dit uiterst gemeen, en typisch passen in de lijn van de Amerikaanse media die erop uit is om Assange af te schilderen als een a-sociale freak (waar dus eigenlijk niemand naar zou moeten luisteren want hij is een gek). Julian kan zich  op geen enkele manier verdedigen, want hij kan toch moeilijk gaan roepen "Ik ben normaal, kijk mij eens normaal zijn!". Boos worden, dan is het antwoord "tja het was maar een grapje" en  niks zeggen dan is het dus blijkbaar waar. Geen leuk 'geintje'dus.

Ze hebben het trouwens over twee mensen van  het Colbert Report waar hij bij zou hebben gelogeerd, dat is dit interview:
http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/260785/april-12-2010/exclusive---julian-assange-extended-interview

Geeft Juultje een knuffel.... Hij mag op mijn bank slapen hoor.

Offline Iris

• Jr. Member
  • **
« Reply #2 on: March 23, 2011, 19:06:12 PM »
Dit had grappig kunnen zijn, als ze niet hadden beweerd dat dit waar gebeurd was, waardoor het echter meteen een zoveelste aanval op Julian is.  Ik vind dit uiterst gemeen, en typisch passen in de lijn van de Amerikaanse media die erop uit is om Assange af te schilderen als een a-sociale freak (waar dus eigenlijk niemand naar zou moeten luisteren want hij is een gek). Julian kan zich  op geen enkele manier verdedigen, want hij kan toch moeilijk gaan roepen "Ik ben normaal, kijk mij eens normaal zijn!". Boos worden, dan is het antwoord "tja het was maar een grapje" en  niks zeggen dan is het dus blijkbaar waar. Geen leuk 'geintje'dus.

Ze hebben het trouwens over twee mensen van  het Colbert Report waar hij bij zou hebben gelogeerd, dat is dit interview:
http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/260785/april-12-2010/exclusive---julian-assange-extended-interview

Geeft Juultje een knuffel.... Hij mag op mijn bank slapen hoor.

Daar heb je gelijk in, maar zal iemand die persoonlijke aanvallen nog serieus nemen? Het is in mijn optiek meer een teken van zwakte dat ze die aanvallen nodig hebben. Er is blijkbaar niks aan te merken op Wikileaks, dus dan maar blijven zeiken op Julian. Het begint een beetje sneu te worden en als ze er maar lang genoeg mee doorgaan kan het misschien best nog eens positief uit pakken voor Julian.  Overigens mag hij (zelfs na het filmpje ;)) ook best in mijn kleine kamertje komen wonen. Hoewel hij dan eerder gek zou worden van mij dan andersom denk ik  :P

nikitaeurope

• Guest
« Reply #3 on: March 24, 2011, 01:56:36 AM »

Hallo Iris en Hallo Daisy,

I will totaal geen spelbreker zijn bij zoveel adoratie maar ik denk serieus, dat het wel degelijk mogelijk is
dat dit nagespeelde video filmpje iets vertelt dat werkelijk is gebeurd. Zoals gezegd, het is niet leuk om
de adoratie die mensen voelen te moeten verstoren.

Als ik pech heb krijg ik namelijk vervolgens het verwijt dat ik anti Juultje zou zijn. Dat is absoluut niet zo.
Ik heb hem echter eerder ontmoet en dat maakt mij niet de expert maar ik ben wel eerder in staat om de
persoon en het superhelden imago een beetje uit elkaar te houden.
Assange is geen Moeder Theresa. Hij heeft wel degelijk ook eigenschappen die wat minder leuk zijn.

En het graag willen gebruiken en vervolgens dumpen van zijn voormalige vrienden is een van de wat
minder leuke eigenschappen. Als je een van die misbruikte en gedumpte vrienden of kennissen bent,
dan heb je dus de neiging om te willen terugslaan. Hij vind dat zelf een kwestie van efficient zijn. Zijn
voormalige vrienden denken daar soms anders over.

Bovendien is die zoals ik al eerder vermelde stront en stront eigenwijs, dat vind ik overigens niet
persé een slechte eigenschap, zonder die eigenaardigheid in zijn karakter zou die nergens komen.

En uiteraard vind ik het idee van Wikileaks geweldig en ja hij is uitzonderlijk moedig en collaberende
sokken en dergelijk geneuzel doet niets daaraan af. En hij heeft onze steun hard nodig omdat die het echt
niet in zijn eentje kan opnemen tegen vijanden als het Pentagon and de Nato. (die heb je volautomatisch
ook tegen je indien je op minder goede voet staat met het Pentagon). Er is niemand die dat alleen aan
kan.

Dat wil echter niet zeggen dat Juules een heilige is, die nooit iets fout doet. Zelfs het kapotte condom
verhaal krijgt een hele nieuwe lading wanneer je tot je laat doordringen dat hij inderdaad zou kunnen
vinden dat zijn genen zo extra speciaal zijn dat die dringend mini Juultjes op ieder continent wil hebben
rondlopen waar die vervolgens overigens nauwelijks naar omkijkt nadat de productie ervan is voltooid.
De moeder die het kindje krijgt mag het dan ook zelf houden.

Ik hoop dat ik vervolgens niet het verwijt ga krijgen anti Assange of nog erger anti WL te zijn omdat ik
probeer een klein beetje nuance aan te brengen. Ik heb er ook geen enkele moeite mee indien wie dan
ook hem onderdak wil bieden. Ik zou hem echter niet in mijn huis willen hebben. Rommel maken kan
ik zelf ook wel, daar heb ik nou geen hulp bij nodig.

« Last Edit: March 24, 2011, 07:08:39 AM by nikitaeurope »

Offline Daisy

• Member
  • *
« Reply #4 on: March 24, 2011, 10:45:12 AM »
Ik zeg ook niet dat de man geen slechte kanten zou hebben, maar... dit is een verhaal uit tweede hand die daarna nog eens super-overdreven is nagespeeld. En je kan zien dat The Colbert report ook al een handje heeft van overdrijven. Waar ik mij aan irriteer is dat A:  de amerikaanse media er alles aan doet om zijn geloofwaardigheid te ondermijnen en B: Assange zich niet kan verdedigen. Ze had dit best kunnen doen, maar dan had ze er niet bij moeten zetten dat dit een "true story" is. Of de personen in kwestie hadden gewoon geinterviewd moeten worden.... maar ja, dat had zeker weer niet grappig genoeg geweest ::)

Offline Iris

• Jr. Member
  • **
« Reply #5 on: March 24, 2011, 12:49:10 PM »
Ik denk ook zeker niet dat hij een heilige is. Het interesseert me alleen niet zoveel hoe hij prive is. Ik sta achter Wikileaks, omdat ik het goed vind wat ze doen. Niet omdat ik denk dat Julian perfect is. Dus adoratie is niet echt het goeie woord. Ik heb wel respect voor m, omdat hij dit durft. Ik zou daar nooit het lef voor hebben. En ik denk persoonlijk dat veel mensen er zo over denken, daarom word ik ook zo moe van die verhalen hoe asociaal hij wel niet is. Een keer snappen we het wel. Moet ik er wel bij zeggen dat ik dit in het algemeen heb als mensen zo worden aangevallen op persoonlijke dingen, ik hou daar helemaal niet van, dus het is niet alleen omdat het nu over Julian gaat.
En tuurlijk snap ik best dat de mensen die zich gedumpt voelen boos zijn, maar ook aan die verhalen zitten verschillende kanten, dus hoe dat precies gegaan is zullen we waarschijnlijk ook wel nooit weten.
Maar van mij mag je alles over Julian zeggen hoor, ik ben niet zo'n fanchick die dan boos op je wordt  ;) Maar er zullen ook best verhalen over Julian's asociale gedrag overdreven worden, dus dan mogen wij ook best een beetje de andere kant overdrijven  ;)

nikitaeurope

• Guest
« Reply #6 on: March 24, 2011, 14:21:32 PM »

Hallo Daisy en Hallo Iris,

ik vind het eigenlijk superleuk dat we er verschillende meningen op na kunnen houden zonder elkaar
in de haaren te vliegen, dat heb ik weleens anders meegemaakt. Op het Facebook discussieboard is
het echt wel eens zo dat je geen enkele nuance mag aanbrengen zonder van 5 kanten besprongen
te worden en dat is nou niet echt meer een discussie te noemen. Qua details ben ik op het moment
te moe om erop in te gaan. Maar dat gebruiken heb ik van dichtbij kunnen observeren en we zijn
nou niet dusdanig dikke maatjes dat ik me erdoor op mijn tenen getrapt zou voelen. Het ligt er
echter zo dik bovenop dat je die conclusie binnen 5 minuten al kunt trekken en vandaar dat sommige
zaken in DDB zijn boek terwijl ik het nog niet eens heb gelezen wel heel erg herkenbaar waren.

Overigens heeft die niet heel vlot allerlei hamlapjes van mijn bord gepikt, daar zou ik niet mee kunnen
zitten.  ;D

Mocht ik hem spreken dan kan ik hem dus gerust mededelen dat er in Nederland al minimaal 2 logeer-
plaatsen en een avondje dansen op hem zitten te wachten voor het geval dat hij Ellingham uit wordt
gegooid wegens het afsmeren van zijn handen aan het bankstel of het laten rondslingeren van zijn
sokken..........grapje - dat zal die leuk vinden om te horen heeft die in ieder geval alvast een paar nieuwe
onderduik adressen voor wanneer het Zweden verhaal eindelijk achter de rug is.

« Last Edit: March 25, 2011, 15:07:52 PM by nikitaeurope »