Author Topic: v slovenskem jeziku  (Read 24158 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline willow

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 129
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #30 on: August 16, 2011, 09:19:50 AM »

Wikileaksov žvižgač Rudolf Elmer dokončno izpuščen iz pripora


Reuters - Kot poročata Wikileaks in Reuters, so danes nekdanjega švicarskega bankirja in Wikileaks žvižgača Rudolfa Elmerja po 6 mesecih dokončno izpustili iz pripora, brez vložitve obtožnice.

Elmer je nekdanji zaposleni v investicijski banki Julius Bãr Gruppe iz Züricha, za katero je vodil podružnico na Kajmanskih otokih. Leta 2004 ga je banka odpustila, po njihovih besedah zaradi "nesprejemljivega vedenja, ki je bilo posledica razočaranja nad počasi napredujočo kariero". Elmer naj bi pred odhodom nabral občutljive o strankah in z njimi neuspešno izsiljeval svojega delodajalca, nato pa imigriral na Madagaskar. Januarja letos se je vrnil v Evropo in najprej v Londonu Julianu Assangu izročil dva CD-ja s podatki uspešnih poslovnežih, politikih, športnikih, ki so preko offshore računov pri banki Julius Bãr utajevali davke. Zatem se je vrnil v Švico, kjer so ga promptno odpeljali v pripor; tam je bil vse do konca julija, nakar so mu ga mislili podaljšati do začetka oktobra, danes pa je bil nepričakovano izpuščen.

V Švici so mu najprej sodili zaradi groženj svojemu nekdanjemu delodajalcu, za kar je dobil zgolj pogojno kazen, pritožbeni postopek pa še teče. V priporu je bil zaradi predaje podatkov Wikileaksu, vendar tožilstvo v 6 mesecih še ni uspelo najti, česa naj bi ga pravzaprav obtožili. Elmer naj namreč na CD-je ne bi vnesel nobenih podatkov, ki se po švicarskih zakonih štejejo kot bančna skrivnost; le imena in javno pridobljiv seznam premoženja od bogatih posameznikov, ki so na ta način izigravali domače davčne oblasti. Kot razlog za objavo je navedel svoje razočaranje nad pokvarjenostjo in dobičkarstvom mednarodnega bančništva.

Elmer je eden redkih, ki jim je uspelo prebiti bančno tajnost, ki je značilna za švicarske banke, Londonski city oz. newyorški Wall Street; da ne rečemo ostati na prostosti. Bradley Manning, drugi ključni vir za Wikileaks, še vedno ostaja v zaporu, od aprila sicer pod nekoliko milejšim režimom.

http://slo-tech.com/novice/t479977?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ST-novice+%28Slo-Tech+novice%29

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #31 on: August 25, 2011, 11:18:32 AM »
Novice.Dnevnik.si Novice/Svet
Assangeov pomočnik izbrisal 3500 zaupnih dokumentov o bankah in odšel

Svet - torek, 23.08.2011 11:33
London - Z WikiLeaksom, ki je zaslovel po svojih objavah zaupnih dokumentov vlad in podjetij po svetu, je očitno konec. Juliana Assangea je namreč zapustil eden od soustanoviteljev WikiLeaksa Daniel Domscheit-Berg.
Domscheit-Berg je očitno zabil zadnji žebelj v krsto organizacije, saj je nedolgo pred svojim odhodom izbrisal 3500 zaupnih dokumentov, vključno s tistimi, za katere je Julian Assange zatrdil, da bodo "zrušili neke banke". Med izbrisanimi dokumenti je tudi seznam oseb, ki imajo prepoved letenja v Združenih državah Amerike, poroča The Age.

"Prejel sem opozorilo obveščevalca, da je bil Domscheit-Berg večkrat v stiku z FBI,“ je Assange povedal o odhodu svojega sodelavca.

A Domscheit-Berg svoj odhod pojasnjuje drugače. Pravi, da je dokumente izbrisal, ker je želel ohraniti njihovo verodostojnost. Assangea vidi kot nepazljivca, ki ne zna zaščititi niti strežnikov niti podatkov, ki se nahajajo na strežnikih. V navedbah se nahaja vsaj zrno resnice, glede na to, da je uspel izbrisati 3500 dokumentov, brez da bi se vključil kateri koli alarm.

Sicer bi lahko bila njegova poteza nesmiselna v primeru, da WikiLeaks ustvarja varnostne kopije dokumentov.

Prihodnost WikiLeaksa v tem trenutku ni videti najbolj svetla. Poleg odhoda tesnega sodelavca je Assange zaradi suma posilstva še naprej v hišnem priporu, prav tako pa jim nič ne pomagajo številne donacije, saj je njihov Paypal račun blokiran.

http://www.times.si/svet/assangeov-pomocnik-izbrisal-3500-zaupnih-dokumentov-o-bankah-in-odsel--NONE-66aef0ec36.html


 ::)

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #32 on: August 25, 2011, 17:53:10 PM »
Če slovenski mediji ne reagirajo poiščite pa sami

http://wikileaks.org/origin/108_0.html

 ;)


Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #33 on: August 26, 2011, 16:40:47 PM »

WikiLeaks: Arbitražni sporazum na Hrvaškem vidijo kot pihanje na dušo slovenskim interesom
Podobnikovo "akrobatsko" ravnanje za pridobivanje volivcev

WikiLeaks je znova objavil na tisoče ameriških diplomatskih depeš, med njimi nekaj deset z veleposlaništva ZDA v Ljubljani. Tiste z ameriškega veleposlaništva v Zagrebu govorijo tudi o sporu med Slovenijo in Hrvaško.

Nove svežnje ameriških diplomatskih depeš je začel WikiLeaks objavljati v torek in v prihodnjih dneh lahko pričakujemo še na deset tisoče novih neobjavljenih depeš, ki sodijo v sveženj 250.000 depeš ameriškega zunanjega ministrstva. Objavljati jih je začel ustanovitelj WikiLeaksa Julian Assange konec lanskega leta in z njimi povzročil veliko razburjenje po vsem svetu.

Med temi novoobjavljenimi depešami jih je tudi 38 z ameriškega veleposlaništva v Ljubljani, ki se nanašajo na Slovenijo. Številne se nanašajo na diplomatske dejavnosti Slovenije na zunanjepolitičnem področju, v nobeni pa ni objavljeno kaj bistveno novega ali tajnega. Nekaj jih govori tudi o odnosih s Hrvaško, med njimi ena celo omenja hrvaško aretacijo nekdanjega prvaka SLS-a Janeza Podobnika septembra 2004 na spornem mejnem območju med državama.

Po pisanju časopisa Večer je takratni ameriški veleposlanik v Sloveniji Thomas Robertson Podobnikovo "akrobatsko" ravnanje, ki se je končalo s kopanjem v Dragonji, označil za provokativno predvolilno dejanje pred parlamentarnimi volitvami leta 2004, k temu pa je dodal oceno, da je bil mejni incident v funkciji pridobivanja volilnih glasov.

ZDA sprevidele razloge za spor
WikiLeaks je objavil precej več depeš z ameriškega veleposlaništva v Zagrebu, skupno 1.152, od teh pa se številne nanašajo tudi na dvostranske odnose med Hrvaško in Slovenijo. Po pisanju hrvaških medijev je v eni izmed teh depeš zapisano, da se spor zaradi meje v Piranskem zalivu tako dolgo vleče, ker Slovenci doživljamo sebe kot pomorski narod in ker imajo Hrvati manjvrednostni kompleks proti Sloveniji.

Leta 2006 je ameriško veleposlaništvo v Zagrebu v eni izmed depeš zapisalo, da se je "vsakoletni poletni prepir o meji končal prijateljsko". Kot preboj v reševanju spora je veleposlaništvo 27. avgusta 2007 označilo srečanje nekdanjih premierjev Slovenije in Hrvaške, Janeza Janše in Iva Sanaderja, na Bledu, kjer sta se dogovorila, da se bosta za reševanje spora o meji obrnila na Meddržavno sodišče (ICJ) v Haagu.

Hrvatom se je mudilo
Državi sta soglašali, še navaja depeša, da bo sodišče obravnavalo mejo na morju, ki je nikoli ni bilo, in sporne točke kopenske meje. Druga dvostranska vprašanja, kot sta vprašanje deviznih prihrankov hrvaških varčevalcev v nekdanji Ljubljanski banki in vprašanje lastništva v nuklearki Krško, pa bosta Slovenija in Hrvaška še naprej urejali v dvostranskih pogajanjih.

Sanader je podporo za omenjeni dogovor v saboru dobil še pred srečanjem z Janšo, ker se je zavedal, da je njegov predhodnik Ivica Račan sklenil dogovor (ki je bil pozneje zavrnjen v saboru, op. a.) z nekdanjim slovenskim premierjem Janezom Drnovškom brez predhodne razprave v parlamentu.

Namestnica ameriškega veleposlanika Vivien Walker je presodila, da je bila Hrvaška kot kandidatka za vstop v EU pod pritiskom, da bi uredila odprta vprašanja s Slovenijo, ker bi lahko med slovenskim predsedovanjem EU-ju v prvi polovici leta 2008 pogajanja trpela. Walkerjeva je še poročala, da namerava Hrvaška uveljaviti svojo ekološko-ribolovno cono (ERC) kljub pomislekom Italije in Slovenije, saj je prepričana, da bo ločila vprašanja meje od pogajanj z EU-jem.

Frustracije zaradi slovenske blokade
Konec oktobra 2008, ko je Slovenija blokirala štiri hrvaška pogajalska poglavja, je takratni ameriški veleposlanik v Zagrebu Robert Bradke presodil, da skuša hrvaška vlada v javnosti zmanjšati pomen slovenske poteze. Opisal je, da so jim predstavniki hrvaškega zunanjega ministrstva v zasebnih pogovorih izražali jezo in frustracije, ker je odhajajoča slovenska vlada blokirala pogajanja, in izrazil upanje, da bo nova slovenska vlada opustila tak pristop, ki so ga viri tako iz Hrvaške kot EU-ja označili kot slovensko izkoriščanje hrvaških pogajanj za izvajanje pritiska na Zagreb glede spora o meji.

Po podpisu arbitražnega sporazuma o načinu reševanja vprašanja meje na začetku novembra 2009 pa je ameriški veleposlanik v Zagrebu James Foley poročal, da na Hrvaškem nad tem sporazumom ni nihče navdušen. Celo privrženci vidijo sporazum o ad hoc arbitraži kot pihanje na dušo slovenskim interesom in kot "nujno zlo" za vstop Hrvaške v EU, je zapisal Foley.

Depeše začeli objavljati novembra lani
Wikileaks je novembra lani začel objavljati več kot 250.000 tajnih depeš ameriškega State Departmenta, vendar jih je vse do pred dnevi objavil v manjšem številu, tokrat pa je napovedal objavo več kot 100.000. Doslej jih je bilo po podatkih, ki jih na svoji spletni strani navaja WikiLeaks, objavljenih več kot 97.000.

Depeše, ki se nanašajo na obdobje med decembrom 1966 in februarjem 2010, izvirajo z 274 ameriških veleposlaništev, konzulatov in diplomatskih misij po svetu.


http://www.times.si/svet/wikileaks-arbitrazni-sporazum-na-hrvaskem-vidijo-kot-pihanje-na-duso-slovenskim-interesom--NONE-7e72784eee.html

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #34 on: August 26, 2011, 23:22:34 PM »
WikiLeaks o slovensko-hrvaških frustracijah in provokacijah

Zagreb - Nova objava več tisoč tajnih diplomatskih depeš iz ameriških veleposlaništev po svetu, med njimi tudi zagrebškega, za zdaj sicer še ni prinesla kakšnih zelo odmevnih podatkov. Denimo o tem, zakaj je odšel Ivo Sanader in kakšna je bila pri tem vloga ZDA ali kako je ameriška diplomacija (domnevno) pritiskala na Hrvaško in Slovenijo zaradi nesporazumov glede meje oziroma odločitve, da spor preneseta na arbitražo. Ponuja pa nekaj zanimivih ameriških razmislekov in opažanj o slovensko-hrvaških odnosih.

V depeši iz oktobra 2004, tik pred volitvami, Američani opisujejo težave zaradi meje med državama. V njej ocenjujejo, da je kopenski del meje celo pomembnejši od morskega, saj bi lahko bil dogovor o kopenskem sporu podlaga za rešitev morskega. ZDA so pri tem najbrž imele v mislih popuščanje katere od strani glede meje na morju, če bi bil za drugo stran dogovor o meji na kopnem ugodnejši. Ker ta vprašanja niso več aktualna, saj bo o meji odločilo arbitražno sodišče, bi bile zanimivejše depeše iz časa meddržavnega dogovora za to sodišče, a jih za zdaj še ni zaslediti. Predvsem hrvaški mediji so namreč poročali, da je arbitražni dogovor posledica velikega ameriškega pritiska na Slovenijo; dokazov za to niso nikoli predstavili in so bili večinoma plod domnev ali domišlije. V javnosti se je sicer uveljavil vtis, da so ZDA pritiskale na obe državi, čeprav premiera Borut Pahor in Jadranka Kosor trdita, da gre za njun uspeh.

SLS: očitni provokatorji

So pa v tej depeši precej natančno ocenili razlog za težave z mejo, ki so bile vseskozi na dnevnem redu: Slovenija sebe vidi kot pomorski narod, Hrvaška pa se v odnosu do Slovenije počuti manjvredno. Gre za precej ironično analizo, v kateri se med vrsticami norčujejo tako iz Slovenije, ki da se ima za pomembno pomorsko državo, kakor tudi iz Hrvaške, ki ne more preboleti uspešnejše sosede, s katero so bili v skupni državi. Hrvaški Jutarnji list je te ugotovitve nekoliko priredil domačim razmeram in o tem delu depeše zapisal, da »Slovenci mislijo, da imajo morje, Hrvatje pa trpijo zaradi kompleksov«. Ameriški diplomati so sicer presodili, da je možnost resnega konflikta ali celo nasilja majhna, kljub grožnjam Ljubljane, da bo ustavila hrvaško evropsko pot.

Diplomati so bili kritični do obeh držav, saj so ocenili, da so povišani toni posledica predvolilne bitke v Sloveniji, opisovali pa so tudi izzivanje hrvaških ribičev. Med zanimivejšimi je tudi del, v katerem obravnavajo znan mejni incident, v katerega je bil vpleten Janez Podobnik (prerivanje pri Jošku Jorasu). Čeprav so odnosi med državama dobri, če ne celo topli, je težava tokrat resnejša, piše v depeši, saj se vse dogaja pred volitvami (leta 2004), in da je vpleten »visok član parlamenta«. Američani so ugotovili, da je šlo za navaden »politični trik« SLS pri zbiranju volilnih glasov, saj so natančno vedeli, kaj se bo zgodilo in kakšne bodo posledice, zato v SLS »ne morejo zanikati vloge provokatorja«.

http://www.times.si/svet/wikileaks-o-slovensko-hrvaskih-frustracijah-in-provokacijah--NONE-ea2142e65e.html

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #35 on: August 27, 2011, 23:01:06 PM »

WikiLeaks o proameriški Janševi vladi, najvplivnejših Slovenkah in Pahorjevi košarici


V novem "paketu" 38 diplomatskih depeš nekdanji ameriški veleposlanik v Sloveniji Thomas Robertson ugotavlja, da je Janševa vlada slovenska stališča do Iraka spremenila čez noč, saj je predtem prejšnji premier Tone Rop odločno nasprotoval vojaškemu posredovanju v Iraku.

Robertson v depeši s 25. januarja 2005 poroča o "izrecni želji" vlade takratnega premierja Janeza Janše "po zbližanju stališč z ZDA do Iraka" in "pripravljenosti Janševe vlade po okrepitvi transatlantskih odnosov tako bilateralno kot prek Evropske unije".

V eni depeši pa je Robertson leta 2004 predvolilno "kopanje" takratnega predsednika SLS-a Janeza Podobnika v Dragonji označil za "očitno politično akrobacijo".

Nekdanji ameriški veleposlanik Johnny Young je v State Department leta 2004 poročal o nezadovoljstvu Slovenije, ker je bila ob sprejetju v Nato uvrščena v nekdanji sovjetski blok, kamor je Slovenijo ob sprejetju v Nato leta 2004 postavil tedanji ameriški predsednik George Bush. Ameriško politiko je pozval k učenju iz napak, ki ji bo omogočilo "boljše ravnanje s slovenskim javnim mnenjem in političnimi voditelji". Young je omenil tudi "sarkastični" komentar Busheve izjave, da so bili ob ustanovitvi Nata v času hladne vojne narodi teh držav (poleg Slovenije še Estonija, Latvija, Litva, Bolgarija, Romunija in Slovaška) "ujetniki imperija zla".

"Dve strani istega kovanca"
Young je zapisal, da si Američani s takim nepoznavanjem zgodovine delajo slabo uslugo, saj so "Slovenci ponosni na to, da Jugoslavija ni nikoli bila članica Varšavskega pakta". Poleg tega Slovenci po njegovih besedah cenijo, da so bili z jugoslovansko vlogo pri gibanju neuvrščenih na nekakšen način nad sprtima stranema v hladni vojni.

Young je na koncu depeše zapisal, da Slovencem "instinkt nevtralnosti" nalaga izogibanje vojaškim konfliktom, poleg tega pa Nato in Varšavski pakt vidijo kot "dve strani istega kovanca". "To pomeni, da se bo slovenska populacija političnim vprašanjem bližala na drugačen način in bo verjetno imela drugačne refleksne odzive kot pa druge nove članice Nata," je sklenil Young.

Zanimiva je tudi depeša z dunajskega veleposlaništva 28. avgusta 2009, kjer je navedeno, da je premier Borut Pahor zavrnil ponudbo avstrijskega kanclerja Wernerja Faymanna, da bi posredoval med Slovenijo in Hrvaško pri reševanju spora o meji. V njej - zapisana je bila dan po obisku Faymanna pri Pahorju v Sloveniji - so avstrijski diplomati izrazili tudi presenečenje nad Pahorjevo odločenostjo, naj Avstrija končno najde rešitev za desetletja trajajoči spor zaradi dvojezičnih krajevnih napisov.

Najvplivnejših pet
Sicer pa so novoobjavljene ameriške depeše postregle tudi z zanimivim seznamom najvplivnejših žensk v Sloveniji, med katerimi je tudi voditeljica TV Dnevnika Manica J. Ambrožič. Seznam petih najvplivnejših žensk je konec januarja leta 2007 sestavil veleposlanik Robertson. Pri vseh je pripisal tudi njihove službene telefone in naslove elektronske pošte.

Med najvplivnejše Slovenke je Robertson uvrstil nekdanjo generalno tožilko in predsedniško kandidatko Barbaro Brezigar, nekdanjo rektorico ljubljanske univerze Andrejo Kocijančič, direktorico SKB-ja in članico Svetovnega gospodarskega foruma Cvetko Selšek, novinarko RTV Slovenija in voditeljico TV Dnevnika Manico J. Ambrožič ter slovensko psihiatrinjo in direktorico Fundacije Skupaj Anico Mikuš Kos. Med pomembnejšimi ženskami sta omenjeni tudi varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik in upokojena novinarka Manca Košir.

Po ocenah Večera WikiLeaks razpolaga z 836 depešami o Sloveniji, ki so bile poslane od 13. januarja 2004 do 25. februarja 2010. Večina objavljenih depeš sicer govori o slovensko-hrvaških odnosih in dogajanju v povezavi z reševanjem spora o meji, ki se je sklenilo s podpisom arbitražnega sporazuma.


http://www.rtvslo.si/svet/wikileaks-o-proameriski-jansevi-vladi-najvplivnejsih-slovenkah-in-pahorjevi-kosarici/264952

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #36 on: August 30, 2011, 10:21:50 AM »
WikiLeaks s podrobnostmi o boju Appla proti ponaredkom na Kitajskem

Washington - Apple se je prepočasi odzval na rastočo industrijo ponarejanja na Kitajskem in v ostalih azijskih državah, je zapisano v depešah, ki jih je objavil WikiLeaks.
Tehnološki gigant je marca 2008 ustanovil posebno ekipo, ki bi morala zaustaviti eksplozijo ponarejenih iPodov in iPhonov, piše v elektronskem poročilu iz pekinškega veleposlaništva, ki je bilo poslano septembra 2008.

V treh letih po tem, ko je Apple ukrepal in pritisnil na Kitajsko, je bil napredek precej počasen. Izkoreninjanje ponarejanja tehnoloških naprav ni ravno prioriteta kitajske vlade, trdijo ameriški strokovnjaki.

Člani Applove pred kratkim ustanovljene ekipe za globalno varnost so prej pomagali tudi Pfizerju pri zaustavljanju ponarejanja viagre v Aziji, piše v poročilu. John Theriault, nekdanji Pfizerjev šef za varnost, pred tem pa agent FBI, zdaj vodi Applovo enoto za globalno varnost. Don Shruhan, ki je s Theriaultom delal pri Pfizerju, pa je zdaj direktor Applove varnostne ekipe v Hong Kongu.

Applovi zgodnji načrti, da se začne bojevati s ponarejanjem, so najprej vsebovali boj proti prodajalcem nezakonitih proizvodov, nato so nameravali sodelovati s policijo, da bi izkoreninili tovarne, ki so proizvajale ponaredke, na koncu pa je podjetje nameravalo napasti tudi spletne preprodajalce. Načrti so zelo podobni Pfizerjevi uspešni strategiji, piše v depeši.

Vendar pa je Applov uspeh precej manjši. Številne trgovine in ulični prodajalci prodajajo ponaredke po veliko nižjih cenah, je za CNN povedala Wini Chen, študentka iz San Francisca, ki se je pred kratkim vrnila s študija v Pekingu. "Rekli bodo, 'Ja, imam iPad. Dali vam bomo zelo dobro ceno'," se spominja Chen. "Če bi resnično hotela kupiti Applov ponaredek, bi to lahko storila v kakšnih 15 minutah."

Kitajske oblasti so s farmacevtskimi podjetji tesno sodelovale, to pa se na elektroniko (Apple) in programsko opremo (Microsoft) ni preneslo. Neustrezno narejena tableta lahko povzroči bolezen in smrt, ponarejen iPad pa ima manj resne posledice.
http://www.dnevnik.si/novice/znanost/1042468995

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #37 on: August 30, 2011, 17:55:51 PM »
WikiLeaks: Rusko zunanje ministrstvo zaznamujeta "seksizem" in "nizke plače"
Moskva - Glavni oznaki ruskega zunanjega ministrstva sta "seksizem" in "nizke plače", ruski srednji razred pa raste, vendar pa ostaja politično neopredeljen, kažejo nove diplomatske depeše, ki jih je objavil WikiLeaks.
Ruski Moscow Times poroča, da so objavljene depeše ameriškega veleposlaništva v Rusiji "preveč neškodljive", da bi odnos med Moskvo in Washingtonom utrpel kakšno večjo škodo.

Na ruskem zunanjem ministrstvu divja seksizem, saj je le 15 odstotkov ruskih diplomatov ženskega spola, pravi depeša pod oznako "občutljivo", ne pa zaupno.

Vodja osebja na ministrstvu, Vladimir Morozov, v številčni prevladi moških ne vidi nič slabega. "Moški so bolj sposobni prenašati dolgotrajne odsotnosti od doma, neugodna podnebja in pa kompleksne politične in vojaške situacije, v katerih se ruski diplomati pogosto znajdejo," so v depeši navedene besede Morozova.

Depeša opozarja tudi na nizke plače večine uslužbencev ministrstva – večina diplomatov je Moskovčanov, ki imajo lastna stanovanja in hiše, saj si ljudje iz ruralnih območij s plačo ministrstva ne morejo privoščiti stanovanja v Moskvi. Mesečno namreč dobijo od 100 evrov plače naprej, majhnemu odstotku uslužbencev pa mesečna plača znaša tudi do 2700 evrov.

Navedeno je tudi, da so moški uslužbenci ministrstva pogosto poročeni z ženskami, ki delajo v zasebnem sektorju in zaslužijo več od svojih soprogov.

http://www.dnevnik.si/novice/svet/1042469041

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #38 on: August 31, 2011, 21:42:00 PM »
Riedl in Wolf tudi v aferi na Tajskem

Imeni, ki se pojavljata v aferi Patria, Wolf in Riedl, se pojavljata tudi v korupcijski aferi na Tajskem. WikiLeaks je namreč objavil depeše o sporni nabavi vozil za policiste in gasilce v Bangkoku.
V ponedeljek se začenja sojenje v aferi Patria, ko bo med drugimi obtoženimi na zatožno klop sedel tudi poslovnež Walter Wolf. Ta pa je glede na depeše, objavljene na WikiLeaksu, vpleten še v eno afero, tokrat na Tajskem. Med letoma 2002 in 2006 so tajski posebni preiskovalci preiskovali sume korupcije pri nabavi vozil s strani bangkoške mestne vlade. Pri poslu, vrednem 177 milijonov dolarjev, je sodelovala tudi avstrijska družba Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeuge GmbH (Steyr), kjer sta takrat delala tudi Wolf in Wolfgang Riedl. To je še eno ime, ki se pojavlja tudi v aferi Partia. Neuradno naj bi bil brat Riedlove partnerice, ta je Tajka, visok uradnik bangkoške policije. Prav policija pa je naročila nova vozila.

V aferi Patria se je pojavljalo tudi ime Tajca Apichata Sirithaporna, visok častnik tajske vojske. Sirithaporn in Wolf sta leta 2002 ustanovila skupno podjetje T&L Trading & Logistic. 60-letni Sirithaporn je sicer leta 2007 po podatkih Interpola prek Wolfa prejel 700.000 evrov, nakazanih iz Finske. Wolf sicer zatrjuje, da je šlo za plačilo provizije v poslu z vodoinštalacijskimi sistemi, na računu, ki ga je Wolf izdal Tajcu, pa je navedeno, da gre za provizijo v poslu z naftnimi derivati.

http://24ur.com/novice/svet/riedl-in-wolf-tudi-v-aferi-na-tajskem.html

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #39 on: August 31, 2011, 21:48:16 PM »
Pozabili na cenzuro ali neodgovornost medija? WikiLeaks objavil imena in priimke virov

Sydney, New York, London - Avstralske oblasti pravijo, da je objava ameriške depeše, v kateri se pojavijo imena avstralskih terorističnih osumljencev, od WikiLeaksa izjemno neodgovorna.


Organizacija Juliana Assangea (na fotografiji) je zanikala, da bi objavili imena virov, pravijo pa tudi, da ob objavi niso storili nobene napake. (Foto: Reuters)


Dokument je eden od več kot 130.000 zaupnih, ki jih je objavil WikiLeaks, v mnogih pa niso izbrisali imen virov in osumljencev. Tovrstne informacije je WikiLeaks po poročanju britanskega BBC v preteklosti vsakokrat cenzuriral. Organizacija Juliana Assangea je zanikala obtožbe, pravijo pa tudi, da ob objavi niso storili nobene napake.

V izjavi na njihovi spletni strani so pojasnili, da je zadnja objava vsebovala 133.887 dokumentov, ki so jih ameriška veleposlaništva po svetu pošiljala v domovino. "Prvič se je zgodilo, da so na voljo diplomatske depeše z vseh držav, ki imajo ameriško veleposlaništvo,“ so zapisali. Z objavo so oznanili devet mesecev od projekta "Cablegate“, pojasnjujejo pa tudi, da je bila tako velika objava več kot potrebna, saj veliki mediji v zadnjih mesecih niso več pisali o njihovi aktivnosti.

"Odločitev za objavo 133.877 depeš je prišla v želji po maksimiziranju vpliva, pa tudi z željo po informiranju javnosti,“ pravijo. WikiLeaks na svoji spletni strani redno objavlja ameriške depeše že od lanskega leta. Imena in kraji stikov in virov so navadno cenzurirana, saj s tem zaščitijo vpletene.

Avstralski minister za pravosodje Robert McClelland pa je povedal, da depeša iz januarja 2010 ni bila cenzurirana, tako se lahko v njej prebere imena 23 terorističnih osumljencev, za katere so avstralske oblasti sumile, da imajo stik s terorističnimi skupinami v Jemnu.

"Objava katere koli informacije, ki bi lahko ogrozila avstralsko nacionalno varnost in onemogočila delovanje obveščevalno-varnostih služb, je izjemno neodgovorna,“ po poročanju BBC meni McClelland.
WikiLeaks krivi medijskega partnerja

V WikiLeaksu so krivdo zvalili na posameznika, zaposlenega v enem od večjih medijev. Na Twitterju so namreč priznali, da je do napake prišlo, a hkrati pojasnili, da je šlo za neodgovornost nekega velikega medija. V drugem tvitu pa zapisali naslednje: "V tem primeru gre za medijskega partnerja WikiLeaksa in neodgovorno dejanje tam zaposlenega.“

Več podrobnosti niso zapisali. Med objavljenimi imeni je po poročanju New York Timesa, ki je mimogrede WikiLeaksov medijski partner, tudi ime nekega uradnika Združenih narodov (ZN), pa tudi aktivista za človekove pravice iz Kambodže – oba sta o tajnih informacijah spregovorila ob pogoju anonimnosti.

http://www.dnevnik.si/novice/svet/1042469261


Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #40 on: August 31, 2011, 22:00:13 PM »
WikiLeaks: Spor med Slovenijo in Hrvaško za Švedsko "otročji"

Stockholm - Spor o meji med Slovenijo in Hrvaško, ki je blokiral hrvaško pot v EU, je bil za Švedsko "otročji" spor in "osje gnezdo", razkrivajo nove ameriške diplomatske depeše, objavljene na WikiLeaksu.

Razkrivajo tudi prizadevanja ZDA za uveljavitev arbitražnega sporazuma, še vedno pa ni podrobnosti o morebitnem sodelovanju ZDA pri pogajanjih.

"Spor je otročji, ampak kaže znake rešitve"

V eni izmed depeš iz veleposlaništva ZDA v Stockholmu, ki je nastala 10. septembra 2009, je tedanja švedska ministrica za zadeve EU in sedanja evropska komisarka za notranje zadeve Cecilia Malmström na pogovorih z ameriškim veleposlanikom ocenila, da je dvostranski spor med Slovenijo in Hrvaško "otročji", a da vsaj kaže znake rešitve, medtem ko spor med Grčijo in Makedonijo glede imena ne. Švedska je bila tedaj predsedujoča EU.

Depeša je nastala dan pred srečanjem slovenskega premiera Boruta Pahorja in hrvaške premierke Jadranke Kosor v Ljubljani, ko sta se dogovorila za deblokado hrvaških pogajanj z EU in za reševanje spora z arbitražo ob pomoči EU.

"ZDA so dregnile v osje gnezdo"
Do podpisa arbitražnega sporazuma je nato prišlo 4. novembra 2009 v Stockholmu, 12. novembra pa je iz ameriškega veleposlaništva na Švedskem prišla nova depeša, ki je vključevala slovensko-hrvaške odnose. Teh se je v pogovorih z ameriškim veleposlanikom v Stockholmu dotaknil državni sekretar na švedskem zunanjem ministrstvu Frank Belfrage, ki je ocenil, da so ZDA v sporu med Slovenijo in Hrvaško "dregnile v osje gnezdo", potožil pa je še, da obe državi povzročata veliko težav tudi Švedski.

"Proces ratifikacije bo zelo umazan"
Belfrage je tudi ocenil, da bo proces ratifikacije "zelo umazan", vendar pa je bil najpomembnejši korak storjen - pogajanja Hrvaške z EU so sproščena. Naslednji dolgoročni koraki pa bodo vsebovali postopke arbitraže in zagotavljanje, da odločitev arbitražnega sodišča ne bo vplivala na hrvaško članstvo v EU, je ameriškemu veleposlaniku še pojasnil Belfrage.

"Največjo oviro bo predstavljal Janša"
ZDA so si po podpisu arbitražnega sporazuma tudi aktivno prizadevale za njegovo uveljavitev v Sloveniji, kar dokazujeta dve depeši iz veleposlaništva v Ljubljani. V depeši iz 9. novembra 2009 je tedanji odpravnik poslov Bradley Freden nekdanjo ameriško državno sekretarko Madeleine Albright pred njenim obiskom seminarja Nata v Sloveniji opozoril, da bo največjo oviro sporazumu najverjetneje predstavljal opozicijski prvak Janez Janša.

Kot je predlagal Freden, bi lahko vzpodbudila predstavnike drugih konservativnih vlad, s katerimi ima Janša osebne stike, da pritisnejo nanj, naj sporazum podpre, "tako kot to delamo mi". Pri tem je ponudil tudi možnost, da uredi srečanje Janše ali pa nekdanjega zunanjega ministra Dimitrija Rupla s kakim članom ameriške delegacije.

"Albrightova naj pohvali Pahorja"

Sicer pa je Albrightovi tudi predlagal, naj pohvali Pahorja, da mu je uspelo skleniti arbitražni sporazum, in naj ponudi nadaljevanje ameriške podpore obema stranema, vendar pa naj ne gre preko tega. "Preveč vidna vloga ZDA bi lahko vzpodbudila ugibanja med določenimi deli javnosti, da je bil arbitražni sporazum Sloveniji 'vsiljen' s strani tujcev," je še zapisal Freden.

Ključni človek: Danilo Türk
Kot ključnega človeka, s katerim se mora Albrightova pogovarjati, je Freden označil predsednika republike Danila Türka. "Türk bi vam lahko najbolje svetoval, kakšno sporočilo naj bi prišlo od vas, tako da bi bilo morda dobro, če bi se z njim ob kosilu o tem posvetovali, glede na to, da bi se o tem lahko pojavilo kako novinarsko vprašanje. Karkoli boste rekli, bodo pozorno poslušali na obeh straneh meje," je Albrightovo še opozoril Freden.

"Janša predstavlja resno grožnjo ratifikaciji"
Na kratko se je Freden slovensko-hrvaških odnosov dotaknil tudi v depeši iz 10. februarja 2010, ko je opisal Slovenijo za ameriškega senatorja Georgea Voinovicha pred njegovim prihodom v Slovenijo skupaj s senatorko Jeanne Shaheen. Pri opisu slovenskih politikov je znova opozoril predvsem na Janšo, ki da predstavlja "resno grožnjo ratifikaciji" arbitražnega sporazuma. Sicer pa je senatorju svetoval, naj vzpodbudi Slovence, da odprejo še preostala poglavja v hrvaških pogajanjih z EU.

http://www.siol.net/slovenija/novice/2011/08/wikileaks_spor_med_slovenijo_in_hrvasko_za_svedsko_otrocji.aspx

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #41 on: September 01, 2011, 21:04:59 PM »
WikiLeaks: Slovenski mediji naklonjeni levici, RTV Slovenija verodostojna
Slovenski mediji so močno levo usmerjeni, je v diplomatski depeši leta 2004 ugotavljal nekdanji ameriški veleposlanik Johnny Young in med drugim ocenil, da so novice na TV Slovenija verodostojne.

V novo razkriti ameriški diplomatski depeši, ki jo je objavil WikiLeaks, je takratni ameriški veleposlanik ocenil slovenski medijski prostor. Depeša je bila napisana maja leta 2004, ko je slovensko vlado vodil Tone Rop, predsednik države pa je bil Janez Drnovšek. Vodja opozicije je bil Janez Janša.

Young je ugotavljal, da je informacijsko okolje v Sloveniji odprto in praktično brez cenzure, medtem ko mediji kritično in neizprosno sprejemajo kakršen koli poskus vplivanja na njihovo poročanje, čeprav jim pogosto manjka novinarskih standardov in profesionalizma, s tem, ko očitno mešajo dejstva s svojimi prepričanji.

Mediji po njegovem mnenju kažejo tudi močno levo usmerjenost, saj med drugim ne obstaja noben desno usmerjeni dnevnik. Ta "socialdemokratska" drža je značilna za slovenski akademski in nevladni sektor. To se kaže tudi v širši javnosti, ki sprejema ameriške posameznike in kulturo, vendar je kritična do ameriške zunanje in večinoma tudi notranje politike.

Young vzroke za tako stanje vidi v sodobni slovenski zgodovini, v kateri je mešanica komunizma s Titovim sistemom samoupravljanja pripeljala do tega, da novinarji na splošno ne zaupajo vladi, informacije hitro označijo za propagando, zavistno ščitijo svojo neodvisnost in svojo kritično držo vidijo kot naraven del svoje vloge nadzornika in način uveljavljanja svojega imena.

ZDA so lahka tarča
Poleg nagibanja v levo je za slovenske medije značilna tudi močna protiameriška retorika, globoka identifikacija z Evropo, namerna provokativnost in novinarska, skoraj "alergijska reakcija" na Bushevo administracijo. To sovražno medijsko okolje ameriškemu veleposlaništvu v Sloveniji otežuje javno komuniciranje, opozarja Young.

V depeši piše, da v Sloveniji še ni razvito raziskovalno novinarstvo, kot ga poznajo v ZDA, kar je po mnenju veleposlanika posledica tega, da uredniki ne dopuščajo ali ne morejo pustiti novinarjem, da bi več tednov razvijali, raziskovali ali sledili samo eni zgodbi. Kot veliko in lahko tarčo je navedel ZDA, saj si lahko vsak novinar pridobi točke že s tem, da le omeni kjotski protokol, Mednarodno kazensko sodišče ali Guantanamo.

Glede komentatorjev je Young zapisal, da ti novice dobivajo iz sekundarnih virov in svoje članke pišejo izključno na podlagi lastnih idej ter komentarjev brez citatov ali drugih virov. Univerzitetni profesorji in predstavniki nevladnih organizacij redno pišejo za tiskane medije in so gostje v pogovornih oddajah na televiziji, oboji pa pripadajo levosredinski usmrejenosti, tako se ne izključujejo s splošno levičarsko nagnjenostjo medijev, ugotavlja nekdanji veleposlanik.

Novice na TV Slovenija verodostojne in gledane
Kot vse druge javne televizijske postaje v regiji po Youngovih besedah tudi TV Slovenija v primerjavi s komercialnimi televizijskimi postajami izgublja tržni delež. Čeprav je TV Slovenija iz nekaterih krogov občasno tarča kritik zaradi provladne drže, pa so po veleposlanikovih ugotovitvah njene novice gledane in verodostojne.

Tudi na splošno mediji uživajo visoko stopnjo zaupanja javnosti, kljub kritikam iz nekaterih krogov. Opozicija se sicer pritožuje nad dostopom do medijev in dejstvom, da v Sloveniji ni nobenega desno usmerjenega časopisa, še piše Young.


http://www.rtvslo.si/svet/wikileaks-slovenski-mediji-naklonjeni-levici-rtv-slovenija-verodostojna/265315

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #42 on: September 01, 2011, 21:13:40 PM »
WikiLeaks objavil skrivnosten šifriran dokument



Spletna stran WikiLeaks je v sredo objavila šifriran dokument, katerega vsebina za zdaj ostaja skrivnost. WikiLeaks njegove vsebine ni želel razkriti, prav tako pa ga ni mogoče odpreti brez ključa za dešifriranje. Tega bo WikiLeaks objavil "ob primernem trenutku", poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Objavo skrivnostnega dokumenta, ki obsega 571 megabitov, je WikiLeaks predtem napovedal prek družabnega omrežja Twitter, kjer so zapisali, da bodo kmalu objavili "pomembno obvestilo".

Objava skrivnostnega dokumenta sodi v okvir objave novega svežnja več kot 130.000 ameriških diplomatskih depeš, ki jih je WikiLeaks začel objavljati minuli teden.

Tiskovna predstavnica ameriškega State Departmenta Victoria Nuland je, ne da bi potrdila avtentičnost zadnjih objavljenih dokumentov, dejala, da ZDA "ostro obsojajo vsakršno nezakonito objavljanje zaupnih informacij", še poroča AFP.
Wikileaks je novembra lani začel objavljati na tisoče od skupno 250.000 tajnih depeš ameriškega State Departmenta, vendar jih je vse do pred dnevi objavil v manjšem številu. Tokrat jih je objavil več kot 130.000. Te se med drugim nanašajo na razmere v Iraku in Afganistanu, pa tudi na Libijo. Številne se nanašajo tudi na dvostranske odnose med Slovenijo in Hrvaško.


http://www.demokracija.si/tujina/politika/7896-wikileaks-objavil-skrivnosten-ifriran-dokument

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #43 on: September 01, 2011, 21:18:46 PM »
WikiLeaks: Guardian razkril geslo do nepregledanih depeš

Na svetovnem spletu so menda objavili arhiv vseh diplomatskih depeš, ki jih WikiLeaks še ni objavil.



London - Ustanovitelj spletne strani WikiLeaks Julian Assange novinarje britanskega Guardiana obtožuje, da so »neodgovorno« razkrili geslo za arhiv še nepregledanih in neobjavljenih ameriških diplomatskih depeš.

WikiLeaks je v izjavi za javnost, objavljeni na Twitterju, novinarja Guardiana obtožil, da je v knjigi o Julianu Assangeu razkril občutljivo geslo in tako ogrozil življenja številnih. »V kontakt smo že stopili s State Departmentom, hkrati pa začeli pripravljati pravne ukrepe,« so zapisali.

V nepregledanih depešah, ki so jih objavili na svetovnem spletu, so namreč svetovni javnosti še vedno na voljo občutljive informacije o posameznikih, ki so tajno sodelovali z ameriškimi diplomati.

Guardian je obtožbe WikiLeaksa že zanikal in zatrdil, da gre za popolno »neumnost«. Priznali so, da je bilo v knjigi objavljeno staro geslo za dostop do arhiva, za katerega pa so pri WikiLeaksu zatrdili, da ga bodo spremenili. »Ta podatek je bil povsem nepomemben za bralce, razen morda za tistega, ki je ustvaril arhiv,« so zapisali v Guardianu. Dodali so še, da je bil del arhiva zaupnih dokumentov pred kratkim na voljo na strani BitTorrent.

Predstavniki Guardiana so še zatrdili, da je spletno povezavo, ki vodi do strežnika z arhivom, in geslo na Twitterju objavil neznani uporabnik. Kje se arhiv skriva, pa naj bi razvozlal iz objav v medijih.

http://www.times.si/svet/wikileaks-guardian-razkril-geslo-do-nepregledanih-depes--NONE-9aba6d7ad9.html

Voda

  • Guest
Re: v slovenskem jeziku
« Reply #44 on: September 01, 2011, 21:24:15 PM »
WikiLeaks in Guardian v sporu: Kdo je kriv za objavo necenzuriranih depeš?

London - Med WikiLeaksom in Guardianom se je vnel spor. Organizacija trdi, da je na splet ušlo 251.000 necenzuriranih diplomatskih depeš, za to pa okrivili časnik, proti njemu so sprožili predkazenski postopek.




Po spletu sedaj kroži necenzurirana različica depeš, v WikiLeaksu Juliana Assangea (na fotografiji) pa pojasnjujejo, da po krivdi dveh Guardianovih novinarjev, ki sta februarja izdala knjigo, v kateri sta razkrila skrivno geslo. (Foto: AP)

V Guardianu so že zavrnili vse obtožbe. "Guardianova novinarja sta – v poprej neopaženem dejanju velike malomarnosti – razkril strogo zaupna gesla do celotne, necenzuriranega arhiva. Govorili smo s predstavniki ameriškega zunanjega ministrstva in sprožili predkazenski postopek,“ so zapisali na Twitter računu WikiLeaksa.

Zgodbe, ki so nastale na podlagi objavljenih diplomatskih depeš – objavil naj bi jih ameriški vojak Bradley Manning – so zapolnjevala medijski prostor od decembra 2010, ko je WikiLeaks sklenil partnerstvo z več časniki, vključno z britanskim Guardianom in New York Timesom.

Po spletu sedaj kroži necenzurirana različica depeš, v WikiLeaksu Juliana Assangea pa pojasnjujejo, da po krivdi dveh Guardianovih novinarjev, ki sta februarja izdala knjigo, v kateri sta razkrila skrivno geslo.

Pri Guardianu so priznali, da je v knjigi geslo res zapisano, ampak nihče ne ve, kje se dokumenti nahajajo, zato je samo po sebi neuporabno. Pojasnjujejo, da jim je Assange zatrdil, da je to geslo zgolj začasno in bo izbrisano v roku nekaj ur.

"Ko je knjiga prišla na police, ni bilo nobenih težav. In če bi kdo pri WikiLeaksu menil, da bi objava lahko škodovala varnosti, so imeli za odstranitev depeš na voljo sedem mesecev. Ker pa tega niso storili, jasno kaže, da za težave ni odgovorna knjiga,“ so sporočili z Guardiana.

Pri WikiLeaksu zatrjujejo, da lahko ima objava gesla resne posledice, poleg tega so pod vprašanjem številne revolucije in reforme, ki bi se zgodile, če gesla ne bi objavili.

Tiskovni predstavnik ameriškega ministrstva za obrambo David Lapan je včeraj posvaril pred posledicami, ki bi jih lahko necenzurirane depeše povzročile številnim virom, aktivistom za človekove pravice in ostalih oseb, katerih imena in priimki se tam pojavljajo. "Ko ima WikiLeaks v posesti te dokumente, se izgubi nadzor in informacije hote ali nehote pridejo na dan.“

Datoteke so Guardianu preko zaščitenega strežnika poslali julija 2010, kasneje pa so se pojavile celo na BitTorrentu.

http://www.dnevnik.si/novice/svet/1042469719